Märtsis teevad põhikoolide lõpetajad üleminekueksameid gümnaasiumisse astumiseks. Kuidas utsitada arvutis jorutavat “lohet” tegutsema, ilma tema motivatsiooni maha surumata?

  1. Tunne huvi, kuid taltsuta oma innukust. Kehtib pöördvõrdeline suhe: mida rohkem vanem investeerib aega, otsides lapse eest materjali või talle raamatuid kätte kandes, seda loiumaks muutub teismeline.
  2. Ära nääguta: “Jälle sa ei õpi!” Mõnel rahulikumal hetkel mine ja räägi, kuivõrd sa talle kaasa elad. Võid ka mainida: “Näen, et oled Instagramis palju aega veetnud. Mida saaks teha, et sul oleks lihtsam kordamisse süveneda? Kas mina saan aidata?”
  3. Ei tasu eeldada, et laps õpib tunde üksi oma toas. Anna talle aega ka selleks, et tuiata kodus ringi, rääkida juttu või vaadata elutoas lemmikseriaali. Õppima ei pea tingimata oma toas, ehk leidub kodus mõni teine sobilik pesake?
  4. Ära suru last nurka, väites, et kogu tema elu sõltub neist eksamitest. Aruta temaga koos haridustee võimalusi. Näita talle, et elus on palju põnevaid väljakutseid.
Edasi lugemiseks telli ajakiri Pere ja Kodu