Laual põleb küünal ja ruumis voogab vaikne muusika. Oleme koos Mirjamiga (7) osalised Maili Liinevi (36) lugemisjooga näidistunnis.

Alustame tarkusesõnade lausumise ja lauluga. Siis päikesetervituse lühendatud, lastepärane variant: “Tere, päike!” Sirutume varvastel seistes päikese poole. Siis tervitame kuud ja poolkuud ning seejärel tähti: “Tere, tähed!”

Ja kui me siis sirutades ja painutades ja tasakaalu harjutades taevatähti tervitame, juhib Maili sujuvalt tähelepanu kirjatähtedele. “Taevatähtede kõrval on meil ju veel ühed tähed: “Tere, kirja­tähed!” Milline on teie kõige tähtsam täht?” Mirjam moodustab kehaga suure M-tähe, mina kehastun käte-jalgade abil K-ks. Maili loob oma tähtsa tähe – mis on samuti M – hoopis sõrmede­ga. Laste lugemisjooga tund on hoo sisse saanud.

Armsatest asjadest sündinud

Laste lugemisjooga idee sündis Mailil siis, kui ta lastejooga õpetajaks õppis. Maili on MTÜ Hooling lugemisnõustaja, koolitaja ja Eesti Lugemisühingu juhatuse liige, seetõttu olnud pikka aega seotud lugemise algõppega. Tegeldes oma hobi, Kundalini joogaga, hakkas naine tajuma, et joogas ja lugemises leidub sarnaseid elemente.

“Üks, mida jooga õpetab, on oskus keskenduda ja olla teadlik sind ümbritsevast,” arutab Maili. “Korraga sain aru, et kui ma lastele tähti ja lugemist tutvustan, toetun sarnasele keskendumisele – suunan lapsi märkama tähti, mis nende ümber on. Ja kui seni olin tähti õpetanud liikumismängudega, siis seegi on ju sama mis joogas – õppimine keha kaudu.”

Edasi lugemiseks telli ajakiri Pere ja Kodu